Nokia ofera navigatie GRATIS:

Nokia va oferi navigatie gratuita. Cine pierde si cine castiga?

Gigantul finlandez Nokia a lansat pe 21 ianuarie 2010, noua versiune a serviciul său de hărţi Ovi Maps destinat smartphone-urilor, cu suport avansat de navigaţie auto şi pentru pietoni. Serviciul gratuit oferă pentru început ghidare vocală pas cu pas pentru 74 de ţări şi 46 de limbi (inclusiv România şi limba română), informaţii despre trafic din 10 ţări şi hărţi detaliate pentru peste 180 de ţări.

Mai mult, începând din martie 2010, noile smartphone-uri Nokia compatibile GPS vor include noua versiune Ovi Maps, pre-încărcată cu date cartografice locale, funcţii avansate de navigaţie auto şi pietonală şi acces la ghidurile de călătorie Lonely Planet şi Michelin fără costuri suplimentare.

 


Nokia speră să cucereasca, prin aceasta miscare, jumătate din piaţa mondială de navigaţie dintr-un foc, mai ales că spre deosebire de principalul concurent, Google Maps (preinstalat pe mai multe dispozitive populare, între care şi popularul iPhone), hărţile Ovi sunt disponibile şi în mod neconectat (ceea ce minimizează costurile de date în special în roaming). Cu alte cuvinte, un salt al numărului de dispozitive GPS funcţionale de la 27 milioane, câte se estimează că sunt în prezent, la aproape 50 de milioane.

Cine castiga in urma anuntului facut de Nokia?

In mod cert utilizatorul final. Acesta este cel mai mare castigat.

Ramane de vazut daca Nokia a facut o miscare inteligenta, daca veniturile pe care le obtinea pana in acest moment prin vanzarea hartilor vor fi compensate de cresterea vanzarilor numarului de terminale compatibile cu acest nou serviciu gratuit.

Cine pierde?

In mod cert marii perzanti vor fi producatorii dedicati de dispoyitive de navigatie. Nokia va musca din cota lor de piata, si vanyarile pe produse dedicate vor scadea. Astfel Garmin, Tom Tom, Mio, Go Clever, Becker, isi vad viitorul amenitat.

Surprinzator, Nokia s-ar putea afla si ea in aceasta tabara, daca produsul nu va "prinde" la consumatori.

Ultimul cuvant il va avea de spus tot utilizatorul final: el va decide daca va folosi telefonul mobil si pe post de navigatie sau va folosi un dispozitiv dedicat pt aceasta.

"Această mişcare este una care schimbă jocul. Prin valorificarea achiziţiei NAVTEQ (furnizorul hărţilor—n.red.) şi a ofertei noastre de servicii sensibile la context, acum putem oferi utilizatorilor un sistem complet de navigaţie, oriunde în lume s-ar afla şi oricând au nevoie de acesta, fără costuri suplimentare" spunea Anssi Vanjok, vicepreşedinte executiv Nokia in momentul lansarii.

Nokia ofera navigatie gratuitaLa numai cateva zile de la lansare, pe 3 februarie, Nokia anuntase deja că aplicaţia a fost descărcată de peste 1,4 milioane de ori. Pragul de 1 milion de descărcări a fost atins la o doar o săptămână după lansare.

“În medie, aplicaţia este descărcată o dată pe secundă, 24 de ore pe zi,” a afirmat Anssi Vanjoki, Vicepreşedinte Executiv, Nokia. “Când am anunţat serviciul gratuit de navigaţie pietonală şi auto, ştiam că acesta va schimba industria. Numărul oamenilor care utilizează telefonul Nokia pentru navigaţie şi care, drept urmare, caută mai multe aplicaţii software bazate pe locaţie, creşte într-un ritm mai rapid decât cel anticipat de noi.”

Succesul noii versiuni Ovi Maps este un element cheie al strategiei Nokia de a fi lider pe piaţa hărţilor mobile, a navigaţiei şi a serviciilor bazate pe locaţie. Prin valorificarea investiţiei sale în NAVTEQ, Nokia a reuşit să elimine costurile asociate navigaţiei auto şi pietonale, activând rapid o bază de utilizatori foarte extinsă, căreia îi poate oferi noi funcţii, conţinut şi servicii bazate pe locaţie.

“Aceasta este o veste foarte bună pentru dezvoltatorii terţi de aplicaţii cu care lucrăm. În doar câteva zile există o bază de peste 1 milion de utilizatori activi, toţi potenţiali doritori de aplicaţii noi şi inovatoare bazate pe locaţie,” a adăugat Anssi Vanjoki. “Şi pentru operatori există oportunităţi sporite de a vinde mai multe planuri de date şi pachete complete de navigaţie clienţilor noi şi celor existenţi.”

“Există un interes imens pentru navigaţie GPS pe telefoane mobile. Estimăm că la sfârşitul anului 2009 existau deja 25,9 milioane de utilizatori activi ai navigaţiei GPS pe telefoane mobile”, a afirmat Chris Jones, Vicepreşedinte & Analist Principal în cadrul companiei de cercetare Canalys. 

Începând de luna viitoare, toate smartphone-urile noi Nokia compatibile GPS vor include noua versiune Ovi Maps, preîncărcată cu date cartografice locale, navigaţie pietonală şi auto avansată şi acces la ghidurile de călătorie Lonely Planet şi Michelin, fără costuri suplimentare.

Ovi Maps oferă acoperire pentru peste 180 de ţări, navigaţie auto şi pietonală pentru 74 de ţări în 46 de limbi şi informaţii despre traficul rutier din peste 10 ţări. Există peste 6000 de repere 3D pentru 200 de oraşe din întreaga lume. Ghidurile Lonely Planet şi Michelin oferă informaţii despre peste 1000 de destinaţii din întreaga lume.

Ovi Maps poate fi descărcat direct de pe unul dintre smartphone-urile Nokia (N97 Mini, 5800 XpressMusic, 5800 navigation edition, E52, E55, E72, 5230, 6710 navigator, 6730 classic și X6) sau de pe PC de la www.nokia.com/maps.

La 31 ianuarie 2010, cele 5 ţări în care noua versiune Ovi Maps a fost descărcată cel mai frecvent erau China, Italia, Regatul Unit, Germania şi Spania . Cele mai populare 5 dispozitive Nokia pe care a fost instalată aplicaţia descărcată au fost Nokia 5800 XpressMusic, Nokia N97 mini, Nokia N97, Nokia 5230 şi Nokia E72.

2010-02-21

Acest articol a fost citit de 7477 ori.

Citeste articol | Citeste comentarii | Posteaza comentariu nou

Ultimele comentarii